روز مانده تا شروع دوره ‌
دوره آموزش طراحی سایت
جهت آموزش استفاده از پنل کاربری این فیلم را مشاهده کنید
ورود
021-88146330
021-88146323
تقویم آموزشی

آموزشگاه تحلیل‌داده

مشخصات پروژه
  • 0.0
  • 167
  • 0
  • 0

آخرین پست اینستاگرام

Tahlildadeh instagramProfile
instaPost

. برنامه نویسی میتونه خیلی بالا و پایین داشته باشه. بعضی وقتا همه چی خوب پیش میره و برنامه شما همون کاری که ازش توقع دارید رو انجام میده، اما به ناچار بعضی وقت ها موقعیت هایی پیش می آید که برنامه کاری شما میخواهید را به درستی انجام نمیدهد. و پیدا کردن ارور های آن غیر ممکن به نظر میرسد. شما با یک باگ روبه رو میشوید. 5 نکته ای که کمکتون میکنه باگ های کدتون رو پیدا کنید: 1. از دیباگر استفاده کنید: دیباگر ابزاری است که به شما اجازه میدهد کدتان را در نقطه های مشخصی متوقف کنید و به بررسی آن بپردازید. 2. سوال خود را آنلاین بپرسید! :اگر تا به حالا اینکار را امتحان نکرده اید، حتما امتحان کنید! جواب سوال خود را میتوانید به راحتی در سایت هایی مانند stackoverflow پیدا کنید 3. استراحت کنید! هنگامی که ذهن شما درگیر یک مشکل است، خوب است ذهن خود را کمی از مشکل دور کنید، سپس راه حل مشکل آسان تر پیدا خواهد شد! 4. مشکل خود را به کسی توضیح دهید! توضیح دادن مشکل به دیگران میتواند باعث پیدا شدن باگ شود. زیرا ممکن است جزئیاتی که به آن دقت نکرده بودید را هنگام توضیح به دیگران پیدا کنید! 5. از اول شروع کنید: تا جایی که حجم برنامه و تایم تحویل پروژه شما اجازه میدهد، از ابتدا نوشتن یک کد با ذهنی تازه، اغلب باعث میشود به مشکلاتی که قبلا با آنها روبرو شده بودید مبتلا نشوید. حالا میرسیم به پست فوق🙂 شما چه موقع برای حل باگ ایده میگیرید؟ ___ 👈🏻 برای مشاوره‌ و یا پاسخ سوالات تخصصی خود با شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید: ☎️ 021_88146330 ☎️ 021_88146323 📱 09039737034 🌐www.tahlildadeh.com __ #تحلیل_داده #برنامه_نویسی #کدنویسی #برنامه_نویس #برنامهنویسی #آموزش_آنلاین #طراحی_سایت #برنامهنویسی #آموزشبرنامهنویسی #برنامهنویسیوب #کدنویسی_سایت #طراحی_وب #کدنویسی_وب #کدنویسی_آسان #کدنویسی_وبسایت #tahlildadeh

آموزش نوشتن بازی حدس اعداد در سی شارپ

آموزش نوشتن بازی حدس اعداد در سی شارپ

شرح مختصر پروژه

دراین آموزش قصد داریم که باهم بازی حدس اعداد را با زبان سی شارپ بسازیم

توضیحات پروژه

دراین آموزش قصد داریم که باهم بازی حدس اعداد را با زبان سی شارپ بسازیم:

اگرهیچ ایده‌ای برای ساخت این بازی به ذهنتان نمی رسد، این آموزش دقیقا برای شماست:

در مرحله اول، ما نیاز به چیزی داریم که یک عدد تصادفی را برای ما تولید کند تا کاربر آن را حدس بزند. برای این منظور، ما از متد Random() استفاده می کنیم که پیش فرض خود سی شارپ است.

برای استفاده از Random() به شکل زیر عمل می کنیم:

    Random num = new Random();

در اینجا ما ابتدا داده تصادفی num را تعریف کرده که نوع داده آن از جنس Random است. توجه کنید که new Random() کانستراکتر این داده است.

حالا نوبت تعریف متغیر مورد نظر ماست که کاربر آن را حدس خواهد زد.

در اینجا متغیر winNum را تعریف می کنیم:

    Random num = new Random();
    int winNum = num.Next(0,100);

حالا برای تعیین برنده یا بازنده بودن کاربر باید متغیری از نوع بولین تعریف کنیم که تا زمانی که کاربر عدد درست را حدس نزده، false خواهد بود:

    Random num = new Random();
    int winNum = num.Next(0,100);

    bool win = false;

در اینجا برای این منظور، متغیر win را با مقدار اولیه false (برنده نبودن) تعریف کردیم.

حالا نوبت ساخت یک حلقه است که به کاربر اجازه دهد تا زمانی که عدد درست را حدس نزده، به بازی ادامه دهد و همچنین او را به سمت عدد درست، طبق شروطی که ما تعریف خواهیم کرد، راهنمایی کند:

برای ایجاد این حلقه روش های مختلفی وجود دارد و ما از حلقه do while استفاده می کنیم:

    Random num = new Random();
    int winNum = num.Next(0,100);

    bool win = false;

    do {

    } while(win == false);

در ابتدا باید از کاربر بخواهیم که عددی بین 0 و 100 داخل کنسول وارد کند و ما عدد ورودی کاربر را به صورت استرینگ ذخیره خواهیم کرد:

    Console.Write(“عددی بین 0 و 100 وارد کنید”);
    string number = Console.ReadLine();

حال پیش از اعمال شرط هایمان، باید string ذخیره شده (num) را تبدیل به عدد صحیح کنیم:

int i = int.Parse(number);

حالا می توانیم با استفاده از شروط مختلف، کاربر را به سمت عدد درست راهنمایی کنیم:

    if (i > winNum)
        {
        Console.WriteLine("عدد باید کوچکتر باشه");
        }
        else if (i < winNum)
        {
        Console.WriteLine("عدد باید بزرگتر باشه");
        }
        else if (i == winNum)
        {
        Console.WriteLine("برنده شدی!");
        win = true;
        }

در اینجا می بینیم که اگر عدد ورودی از عدد مورد تصادفی بزرگتر باشد، به کاربر گفته می شود که عدد کوچکتر وارد کند و اگر عدد ورودی کوچکتر از عدد تصادفی، برعکس. در انتها اگر کاربر عدد را درست حدس بزند، پیغام "برنده شدی" را دریافت می کند و همچنین، متغیر win به true تغییر می کند که باعث خروج برنامه از حلقه می شود.

برای پایان بازی نیز می توانیم با چند خط کد از کاربر تشکر کنیم:

        Console.WriteLine("ممنون که بازی کردی");
        Console.Write("برای خروج یک دکمه را فشار دهید");
        Console.ReadKey(true);

    

در انتها سورس کد کامل ما به این شکل خواهد بود:

        using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading.Tasks;

namespace GuessingGame
{
    class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            Random num = new Random();

            int winNum = num.Next(0, 100);

            bool win = false;


            do
            {
                Console.Write("عددی بین 0 و 100 وارد کن: ");
                string number = Console.ReadLine();

                int i = int.Parse(number);

                if (i < winNum)
                {
                    Console.WriteLine("عدد کوچکتره");
                }
                else if (i > winNum)
                {
                    Console.WriteLine("عدد بزرگتره");
                }
                else if (i == winNum)
                {
                    Console.WriteLine("برنده شدی!!!");
                    win = true;
                }
            } while (win == false);

            Console.WriteLine("ممنون که بازی کردی");
            Console.Write("برای خروج یک دکمه را فشار دهید");
            Console.ReadKey(true);


        }
    }
}



    

1401/08/09 167 0
رمز عبور : tahlildadeh.com یا www.tahlildade.com
[]
سوالتو بپرس!
نظرات سوالات